ברקודים ומשמעותם

כולנו מכירים את הברקודים. אנחנו רואים אותם בכל רשת או חנות, על כל מוצר, כרטיס טיסה או כרטיס להופעה, ואפילו בעולם השיווק. כולנו נתקלנו בהם, אבל לא כולנו יודעים עליהם הרבה. למה הם משמשים בדיוק ומדוע?

הברקוד הוא שיטה שהומצאה לפני כ40 שנה על ידי IBM ונמצאת בשימוש עד היום, ולא נראה שזה עומד להשתנות בקרוב, משום שהיא עדיין נחשבת לשיטה האפקטיבית ביותר לזיהוי מוצרים בקנה מידה גדול. הברקודים מאפשרים לעסקים לנהל תהליכי רכש, מלאי סחורה, ומכירות, ומהווים אלמנט הכרחי בכל חברה שמוכרת מוצרים. בכל חנות ישנם מאות מוצרים והברקוד הוא דרך נוחה לזהות את המחירים כל כולם באופן אוטומטי.

הברקוד הוא קידוד המבוצע באמצעות מספר תווים המציינים ספרות שנותנים מידע לגבי המוצר. הברקודים נסרקים ומפוענחים על ידי קוראי ברקודים בעזרת עינית מיוחדת ומערכת ממוחשבת ומעבירים את המידע ישירות למחשב. קוראי הברקודים פולטים את המידע שכתוב בברקוד על גבי מסך המכשיר או מסך מחשב ומאפשריםלנו לדעת פרטים אודות המוצר כמו שם המוצר ומחירו. את מחירי המוצרים ניתן לשנות על ידי שינוי הפרטים המוזנים במחשב בהקשר לכל ברקוד, ואין צורך בהדבקה של ברקודים חדשים על גבי המוצרים.

היום הברקודים נמצאים בשימוש במגוון תחומים. מעבר למוצרים ברשתות הגדולות, אנחנו מתחילים לראות יותר ויותר ברקודים בפרסומות חוצות, בעיתונים וברחובות. אלו ברקודי QR. הם מתקדמים יותר מהברקודים שהיו מוכרים לנו עד היום, ויכולים להכיל מידע רב יותר. את ברקודי הQR רואים גם על מוצרים בחנויות אבל בעיקר ככלי שיווקי באמצעי התקשורת השונים, וניתן לקרוא אותם באמצעות אפליקציות שונות בסמרטפונים.

אין ספק שהתפתחות הברקוד שינתה את פני עולם הסחר ועולם השיווק. הם מהווים את הטכנולוגיה הנוחה והפשוטה ביותר לעיבוד נתונים באופן אלקטרוני, ועם זאת מעלה בכמה רמות את חוויית הצריכה, בלי שבכלל נשים לב לכך.

This entry was posted in מסחר. Bookmark the permalink. Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.